Klachten Geboortezorg Academie
De Geboortezorg Academie (Ga) is voortdurend bezig haar dienstverlening te verbeteren. Desalniettemin kan het voorkomen dat wij daarbij in gebreke zijn gebleven. Heb je een klacht over Ga, haar opleidingen of haar dienstverlening dan willen wij dat graag samen met je oplossen. Alle meldingen, klachten en complimenten gebruiken wij om onze dienstverlening te optimaliseren.
Een klacht is voor Ga een verbeterimpuls en draagt bij aan het verbeteren van onze academie. Ga wil reacties en klachten van leerlingen, leerbedrijven en overige belanghebbenden op een juiste manier afhandelen, omdat dit van grote invloed is op onze klanttevredenheid en kwaliteit van ons opleiding- en scholingsaanbod.Hier volgt een korte beschrijving van de procedure voor het indienen, en de behandeling, van klachten bij Ga.
Ben je ergens ontevreden over, of is er iets waarvan je vindt dat daar een structurele oplossing voor moet komen? Dan kun je een klacht indienen binnen 10 werkdagen na het ontstaan van de klacht. Je ontvangt binnen 7 dagen een bevestiging voor ontvangst. Dit kan via info@geboortezorgacademie.nl. Zorg ervoor dat je de algemene voorwaarden goed hebt gelezen voor je een klacht indient. Indien je een zo helder mogelijke omschrijving geeft van jouw klacht, dan kunnen wij deze zo volledig mogelijk afhandelen. Elke klacht wordt zorgvuldig inhoudelijk onderzocht, je ontvangt het besluit op jouw klacht per e-mail.
Jouw klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.
Je kunt een bezwaar indienen als je niet tevreden bent over de inhoudelijke en of procedurele afhandeling van jouw eerder ingediende klacht. Een bezwaar dient altijd schriftelijk te worden onderbouwd. Je kunt het bezwaar per post of e-mail (onderbouwing in bijlage) versturen naar:
Stichting Geboortezorg Academie
T.a.v. Klachtencommissie
Lange Dreef 11
4131 NJ Vianen
info@geboortezorgacademie.nl
Het bezwaarschrift dient de volgende punten te omvatten:
- Naam en adres van de leerling
- Leerlingnummer
- Naam opleiding
- Inhoudelijke argumentatie van bezwaar
Het management van Ga stelt een onderzoek in na ontvangst van het bezwaarschrift. Bij dit onderzoek worden de betrokkenen gehoord en wordt (extern) advies ingewonnen. Binnen twintig werkdagen na ontvangst van het bezwaarschrift stelt het management van Ga de leerling en/of het leerbedrijf van de beslissing op de hoogte. Ga informeert de leerling en/of het leerbedrijf tijdig wanneer het niet haalbaar is om binnen deze termijn tot een besluit te komen.
Wanneer je het oneens bent met de afhandeling van je bezwaarschrift bij de klachtencommissie kun je je richten tot de Geschillencommissie Algemeen. Hiervoor gelden de algemene voorwaarden voor Geschillencommissie Algemeen.
Het oordeel van de Geschillencommissie Algemeen is voor Ga bindend. Eventuele consequenties worden door Ga z.s.m. afgehandeld.
Postadres De Geschillen Commissie Algemeen:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoonnummer: 070 310 53 10
Maandag t/m vrijdag
9:00 – 17:00 uur
De Geboortezorg Academie registreert klachten en de wijze van afhandeling. Voor klachten hanteert Ga een bewaartermijn van 2 jaar.
